Zaterdag 14 september - Cotacachi naar Mindo

15 september 2019 - Mindo, Ecuador

7 uur was het ontbijt besteld. Petra is beroerd van gister. Veel te veel gegeten en ook nog eens met de volle maag naar bed. Men eet hier laat voor ons begrip, 20 uur en ‘s avonds is er weinig of helemaal niets te doen zodat je half tien wel ligt te slapen.

Men heeft wel een ontbijt klaar staan. De bestelde scrambeld eggs zitten nog in de dop. Dat verdomde Spaans is toch lastig, maar gekoookt, gebakken, scrambeld, Petra hoeft helemaal niks, alleen rust.

na een uurtje zijn we zover om door te reizen en gaan eerst naar het meer bij Cotacachi. Daar ik je omheen lopen, dat is 12 kilometer. Maar op een hoogte van ca. 4km. valt dat vies tegen. Elke helling voel je flink. Petra is nog steeds beroerd en ergens op een helling krijgt de natuur terug wat het een dag eerder gaf. Dat lucht op.

Na ca. 3 kilometer houden we het voor gezien ook al is heten prachtige omgeving met fraaie vergezichten en mooie bloemen langs het pad.

We gaan nog even langs Cotacachi city center, of eigenlijk meerdere keren want we raken een beetje de weg kwijt. Internet doet het niet en het lijkt alsof de 10 dollar al na een dag op is. Zal ook zo zijn blijkt later. Dan maar op het gevoel. Nergens wordt iets aangegeven en op de evenaar helpt de zon ook niet echt bij het bepalen van Noord of Zuid. Maar we komen eruit. Richting Quito terug en dan naar Mindo. Maar zonder routeplanners blijkt dit lastiger dan we wilden. Uiteindelijk belanden we toch in Quito city in de drukte en zoeken een SuperMaxi. Daar spreekt iemand Engels en weet dat inderdaad ons datategoed al op is. Dat is bizar snel. Hij laadt 5 dollar bij, moet genoeg zijn weer.

Zo komen we snel in de goede richting. Gelukkig hadden we in Mindo al een nacht in een lodge geboekt vooruit, zodat we niet lang hoeven zoeken. Net als de nacht val belanden we in Cinnamon lodge. Ziet er perfect uit. Redelijke kamer, veel backpakkers. De eigenaar en een hulp spreken beide vloeiend Engels. That helps. Datategoed is namelijk alweer op en dat os we heel erg snel allemaal. De man legt uit dat op een prepaid kaart dit inderdaad snel wordt afgeboekt en je beter de telefoon in flight modus kunt zetten. Prachtig, maar dan heb je er niks aan.

Cinnamon lodge doet gezellig aan, hagmatjes, vlotte bediening, leuke mensen, goede sfeer. Aan een tafel zitten twee oudere mensen een potje rummikub te spelen. Ze zullen morgen een belangrijke rol spelen maar weten dat nu nog niet....