Ecuador en Galapagos

10 september 2019 - Quito, Ecuador

Na veel nadenken, vergelijken en uitstellen uiteindelijk een week of vier voor vertrek de tickets geboekt en via Rene van 'Better Places' de details van de reis doorgenomen. We willen vooral veel eigen inbreng en niet vastzitten aan een vast reisschema. Dat is voor een reisorganisatie altijd lastig, want je knaagt aan hun verdienmodel, maar Better Places vormt een positieve uitzondering. Rene buigt het schema wel 6 keer naar believen aan tot we ons perfecte plaatje hebben. Weekje jungle eerst, weekje Galapagos ter afsluiting en tussendoor een huurauto die ons van Quito naar Guyaquil brengt langs de verschillende highlights. Dat laatste in dubbel opzicht want we verheugen ons bij voorbaat al op de tocht door de Andes, op zoek naar de Condor en alle andere bijzondere dieren die deze regio herbergt.

Waar we precies overnachten in de twee tussenweken weten we nu nog niet, dat maakt het uitdagend en ik hoop dat een paar lessen Spaans helpen om wat leuks te vinden. De auto is van het type Corsa en dat overnacht niet fijn als je ook nog elk 20 kilo bagage bij je hebt. Voor vrijdag geeft Piet Paulusma het weer in Quito een 6, geen BBQ dus en 's nachts daalt het kwik naar een graad of 5, 6. Vrijdagavond zitten we al in Cuyabeno in de jungle als alles goed is en daar is het warm en vochtig. Lekker weer voor de pijlgifkikkertjes.

1. Agnes van der Veen:
    2 september 2019